EdwinFroma.nl Op zoek naar inspiratie

There’s no stopping the subscription train!

09.12.2011 · Posted in Marketing, Trends

“There’s no stopping the subscription train!” Dit zijn de eerste woorden van een blog op Springwise, een blog waar op wekelijkse basis vernieuwende business ideas uit de hele wereld worden gedeeld. Het volgen van deze blog is zeker de moeite waard; een bron van inspiratie!

Al een aantal weken besteden ze onder andere aandacht aan producten die worden aangeboden op basis van ‘monthly subscription’, oftewel een maandelijkse abonnement. In deze blog komt het voorbeeld aan bod van Citrus Lane, een organisatie dat voor ouders op maandelijkse basis een pakket heeft dat helpt bij de verzorging van pasgeboren baby’s totdat ze 18 maanden zijn. Producten worden aangepast aan de leeftijd van het kind. Voor 25 dollar per maand heb je dit verassingspakket elke maand in huis, mits je in de Verenigde Staten woont.

Naast dit voorbeeld kwam ik de afgelopen nog meer voorbeelden tegen, onder andere ook op Social Commerce Today, wat spreekt van de ‘hottest trend in eCommerce’. Zo kun je op maandelijkse basis ook verzorgingsproducten, geurtjes, kleding, kledingassecoires, boeken, tijdschriften, fruitsapjes, snoepjes, chocolade of verschillende soorten koffie in de brievenbus ontvangen. Centraal staat vaak het uitproberen van verschillende smaken of het ontvangen van een verrassing. Voor bijvoorbeeld een chocolaterie of een snoepwinkel een mooi middel om extra omzet te genereren én om het assortiment onder de aandacht te brengen.

Bekijk op Social Commerce Today voorbeelden van dergelijke initiatieven.

En nu jij:
Is jouw product geschikt om elke maand iets nieuws te versturen en waarvoor men bereid is te betalen?

Leave a Reply